Vår digitale Ambition and Action konferanse 1. februar var lagt opp for å inspirere deg til å være dristigere og modigere i forhold til virksomhetens arbeid med bærekraft, enten prioriteringen er klima og miljø, gode sosiale forhold og/eller sikre økonomisk trygghet.
Kantar sine eksperter (og gjester) snakket om:
- Forbrukere ønsker å leve mer bærekraftig, gjør merkevarer nok for å bidra til dette? De ønsker et mer bærekraftig liv, men trenger hjelp til å gjøre sin del. Vi viser hvordan merkevarer kan møte dette behovet.
- Reisen fra ambisjon til handling: Hvilke steg kreves for å utvikle en bærekraftstrategi som er troverdig og som forbrukere kan identifisere seg med? Her får du høre fra Coca-Cola om hvordan de jobber med dette.
- Hva ser forbrukerne etter og hva velger de når de prøver å handle og leve bærekraftig? Et dypdykk ned i utfordringene med bærekraftig shopping og barrierene forbrukerne møter når de ønsker å gjøre det rette. Vi deler innsikt fra våre paneler om forbruksvarer og moteindustrien.
- Design for en avfallsfri fremtid: Avfall er en av våre store utfordringer. Finn ut hvordan innovasjon og design kan bidra til å lukke gapet mellom hva folk ønsker å gjøre og hva de faktisk gjør.
- De syv prinsippene for inkluderende markedsføring: Lær om de syv prinsippene for inkluderende markedsføring og skap vekst gjennom inkludering.
- Hvordan få mest mulig effekt ut av bærekraftsarbeidet i virksomheten: Vi deler gode ideer, bl.a. om hvordan du kan støtte virksomhetens arbeid med bærekraft med innsikt fra vår omfattende undersøkelse BrandZ. Vi får høre fra The Earthshot Prize og East Africa Breweries Ltd (part of Diageo) og ikke minst, gode råd fra vår bransjeledende database på reklametesting; hvordan kommuniserer du om bærekraft på en god måte.
Dersom du gikk glipp av hele eller deler av konferansen, har du mulighet til å se on-demand her:
Discover how sustainability can help you win in 2023 (kantar.com)
Konferansen foregikk på engelsk og har engelsk teksting.