Publisert 6. desember 2021
24-timer gir dyp innsikt i folks dagligliv og mediebruk i en unormal og krevende periode. Undersøkelsen vil være til stor nytte for å forstå hvordan den norske befolknings mediebruk endres i situasjonen vi har stått i.
Første runde ble gjennomført i mars/april-2020 når nedstengningen var på sitt strengeste. Runde 2 ble gjennomført høsten 2020, når landet var åpnet noe mer opp igjen. Den tredje runden ble gjennomført i oktober/november-2021, da samfunnet hadde få eller ingen restriksjoner.
24-timersundersøkelsen belyser hvordan vår mediebruk og atferd har endret seg gjennom perioden med korona-trusselene hengende over oss.
Resultatene i rapportene vil også sammenligne mot undersøkelser gjennomført i «normalsituasjoner», før Korona endret det meste.
24 timersundersøkelsen gir innsikt i:
- Hvor mye av tiden som brukes på forskjellige medier?
- Når på døgnet og hvilke ukedager man bruker mediene?
- Hvor man befinner seg til døgnets forskjellige tider?
- Hva man gjør, og hvilke medier man bruker der man er?
- Hvilke medier man bruker parallelt?
- Hvilken tillit brukere har til de store nyhetsmediene?
- Hvilke kommunikasjonskanaler benyttes i arbeidssammenheng?